نکاتی مفید در مورد زیبایی دکوراسیون پذیرایی

توضیحاتی در مورد نقش دکوراسیون پذیرایی در طراحی داخلی منزل

دکوراسیون پذیرایی یکی از مهمترین بخش های طراحی و چیدمان داخلی منزل می باشد. زیرا پذیرایی را می توان مانند یک آینه تمام نما در نظر گرفته که هر فردی با نگاه به آن کل فضای داخلی خانه را متصور می شود. از این رو معمولا افرادی که در زمینه طراحی داخلی منزل فعالیت می کنند، به دکوراسیون پذیرایی اهمیت بسیار زیادی می دهند. بدین ترتیب در اغلب موارد زیباترین بخش یک ساختمان نیز همین پذیرایی می باشد.

دکوراسیون پذیرایی باید به نحوی باشد که نه بی حد شلوغ باشد و نه بیش از خلوت، زیرا در هر دو صورت تاثیر منفی بر روی ذهن بیننده می گذارد. بدین ترتیب حفظ تعادل در پذیرایی می تواند به زیبایی این بخش از ساختمان بیفزاید. البته نکات بسیار مفیدی در ادامه آورده می شود که اگر به آنها توجه مناسبی بشود، می توان فضای پذیرایی را بسیار زیبا و دلنشین کرد. همه افراد می توانند با مطالعه ادامه این مطلب، تکنیک های بسیار مناسبی را فرا بگیرند که این نکات و تکنیک ها می توانند کلید زیبایی دکوراسیون پذیرایی باشند.

اهمیت نورپردازی در زیبایی دکوراسیون پذیرایی

نورپردازی یکی از بخش های مهم در طراحی دکوراسیون پذیرایی به شمار می رود. زیرا با انور پردازی درست و اصولی می توان زیبایی دکوراسیون پذیرایی را چندین برابر کرد. نور پردازی می تواند به صورت طبیعی و مصنوعی انجام شود. استفاده از هر دو روش به صورت تلفیقی می تواند بسیار مناسب باشد. زیرا در برخی از ساعات شبانه روز با نور طبیعی نیز فضای پذیرایی روشن می شود، اما طبیعتاً در مواقعی که نور به اندازه کافی نبوده، مانند شب ها نیاز به استفاده از نور لامپ می باشد.

نور پردازی علاوه بر زیبایی هر چه بیشتر فضای پذیرایی، کمک می کند تا این قسمت از خانه دلنشین تر نیز به نظر برسد. هر چه محیط خانه دلنشین تر باشد، هم برای افرادی که در خانه زندگی می کنند و هم برای افرادی که به عنوان میهمان وارد پذیرایی می شوند، خوشایند تر می باشد. بدین ترتیب معمولا هم صاحب خانه و هم افرادی که به طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل مشغول هستند، بر روی نورپردازی پذیرایی تاکید ویژه ای دارند. استفاده از نور طبیعی می تواند تا حدود زیادی به صرفه جویی در مصرف برق نیز کمک بکند.

اهمیت چیدمان مبلمان در زیبایی دکوراسیون پذیرایی

مبلمان از جمله وسایلی بوده که امروزه در هر اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو مهم است که مبلمان در دکوراسیون پذیرایی به بهترین شکل ممکن قرار بگیرد. این موضوع باعث می شود تا محیط پذیرایی شیک و زیبا تر و همچنین دلنشین تر به نظر برسد. این موضوع باعث شده تا در سال های اخیر یکی از دغدغه های اصلی افرادی که دکوراسیون داخلی ساختمان را انجام می دهند، محل صحیح قرار گیری مبلمان می باشد. زیرا در صورتی که محل قرارگیری مبلمان به خوبی انتخاب نشود، ممکن است فضای داخلی پذیرایی کمی زشت به نظر برسد.

برای هر چه بهتر شدن و زیباتر شدن فضای داخلی پذیرایی نیاز است که مبلمان را به سمت وسط پذیرایی قرار داده و از قرار دادن مبلمان در کنار دیوار خود داری کنید. زیرا با قرار دادن مبلمان در کنار دیوار بیشتر شکل ایستگاه اتوبوس حاصل می شود تا پذیرایی، از این رو معمولا مبلمان را در مرکز پذیرایی و نزدیک به هم قرار می دهند. این موضوع باعث سهولت در بحث و گفتگوهای صمیمی می شود. زیرا اغلب افرادی که به عنوان میهمان وارد پذیرایی می شوند، از فامیل و آشنایان می باشند.

اهمیت داشتن نظم و ترتیب در زیبایی دکوراسیون پذیرایی

داشتن نظم و ترتیب در هر امری می تواند پسندیده و قابل قبول باشد. از این رو معمولا در مواردی مانند طراحی دکوراسیون پذیرایی نیز نباید از نظم و ترتیب غافل شد. نداشتن نظم می تواند از زیبایی کار بکاهد. این موضوع باعث می شود تا با وجود هزینه های بسیار زیاد، دکوراسیون پذیرایی چنگی به دل نزند. اما با نظم دادن به وسایل و جلوگیری از به هم ریختگی و یا چیدمان صحیح وسایل، می توان فضای داخلی پذیرایی را دلنشین و زیبا کرد.

دکوراسیون پذیرایی نیاز به وسایل اضافی و به درد نخور ندارد. از این رو باید تا حد امکان از قرار دادن وسایل اضافی در پذیرایی پرهیز کرد. هر وسیله ای که نیاز آن در پذیرایی ضروری نبوده را به راحتی می توان حذف کرد. با حذف وسایل اضافی می توان فضای پذیرایی را تا حدودی خلوت کرده و این موضوع باعث می شود تا فضای داخلی پذیرایی بزرگتر به نظر برسد. بدین ترتیب منظم بودن وسایل و قرار گیری هر کدام از آنها در جای مخصوص و صحیح، می تواند کمک کند تا دکوراسیون پذیرایی شکل بسیار مناسبی به خود بگیرد.

اهمیت استفاده از پرده در زیبایی دکوراسیون پذیرایی

پرده ها و هماهنگی ان با کاغذ دیواری می توانند در مواقع مختلف کمک کنند که بتوان مقدار نور ورودی به ساختمان را کنترل کرد. پرده ها در طرح و رنگ های بسیار متنوعی تهیه و تولید می شوند. پرده ها معمولا با ابعادی متناسب با درب و یا پنجره دوخته می شوند. پرده ها را معمولا از جنس های مختلفی می توان تهیه کرد. رنگ پرده ها می تواند سازگار با رنگ دیوار ها و یا وسایل موجود در پذیرایی باشد. پرده ها نقش بسیار موثری در زیبایی دکوراسیون پذیرایی دارند.

اهمیت استفاده از کفپوش در زیبایی دکوراسیون پذیرایی

کفپوش در پذیرایی می تواند زیبایی را چندین برابر کند، البته اگر به درستی رنگ و طرح ان انتخاب شود. همیشه بهتر است رنگ کفپوش مقداری از رنگ بدنه تیره تر باشد. در این صورت فضای داخلی پذیرایی شیک تر و زیباتر به نظر می رسد. معمولا استفاده از نکات ساده و اما مهم می تواند کمک کند تا طراحی دکوراسیون پذیرایی به بهترین شکل ممکن انجام شود. البته موارد دیگری مانند استفاده از گلدان و گیاهان نیز در زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون پذیرایی تاثیر گذار می باشد. بدین ترتیب بهتر است افراد اطلاعات خود در این زمینه را همیشه به روز نگه دارند، تا بتوانند انتخابی درست و قابل قبول داشته باشند.

دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی