دکوراسیون داخلی اداری تعاملی و کاربردی

دکوراسیون داخلی اداری:

مدل طراحی دکوراسیون داخلی اداری، بر میزان بهره‌وری و کار کارمندان تاثیر می‌گذارد. در طراحی مدرن امروزی به دلایل مختلفی اتاق‌های تک نفره منسوخ شده، فضاها تعاملی، کاربردی و انعطاف‌پذیر طراحی می‎شوند، طراحی دکوراسیون داخلی اداری علاوه بر تاثیری که روی کارکنان دارد موجب ارتباط مناسب‌تر میان مراجعه کننده و کارمند می‌شود‌.

اصول طراحی دکوراسیون داخلی اداری

اصول طراحی دکوراسیون داخلی اداری

پیش از طراحی دکوراسیون داخلی اداری، باید چند مورد را ارزیابی کنید برای اهداف اداره، به چه مقدار فضا نیاز دارید؟ جواب این سوال می‌تواند به تفکیک مناسب و کاربردی شدن فضا کمک کند. چه مقدار وسایل و لوازم و ابزار کار نیاز دارید؟ ترتیب قرار گرفتن آن‌ها را هم در طبقات یا هر جای مکان مشخص کنید.

در طراحی دکوراسیون داخلی اداری، برای بالابردن روحیه کار تیمی دیوارهای حائل و جداکننده بین افراد برداشته شده و همکاران در کنار هم با تعامل بیشتر در حال انجام وظایف هستند به نوعی کنترل کارها آسان‌تر می‌باشد و این سبب ایجاد شفافیت و صمیمت بیشتر می‌شود.

اما در طراحی به این سبک دو نکته باید رعایت شود، اول اینکه فضای کافی برای هر کارمند تخصیص داده شود این استاندارد درطراحی مدرن 14 مترمربع است که می‌تواند در فضای اطراف کارمند باشد که لوازم و وسایل کاری و شخصی خود را قرار دهد یا در کل فضای اداری 14متر به ازای هر کارمند فضا تخصیص داده شود و نکته بعد حفظ حریم شخصی است اگر طراحی منجر به نقض حریم شخصی شود با نارضایتی کارکنان مواجه می‌شود.

طراحی محل پذیرش و محل انتظار مراجعه کنندگان بسیار اهمیت دارد و باید این فضا راحتی، آرامش را به مراجعه کنندگان یا مشتریان القا کند به هیچ وجه فضا هرج و مرج نداشته باشد ترکیب رنگ فضا و میز و صندلی‌ها همگی سبب شوند تا فرد بدون هیچ استرس، خستگی و کسالتی در انتظار بنشیند یا یک تعامل صمیمانه با کارمندان یا مدیران داشته باشد.