اصول طراحی دکوراسیون جدید پذیرایی

دکوراسیون جدید پذیرایی:

اصول طراحی دکوراسیون جدید پذیرایی، اتاق پذیرایی، مهم­ترین قسمت هر خانه‌­ای است که شما به همراه خانواده، اکثر وقت خود را در آنجا سپری می‌­کنید.

بنابراین اگر به فکر تغییر دکوراسیون اتاق پذیرایی خود هستید یا قصد طراحی آن را برای بار اول در ذهن خود می­‌پرورانید، حتما باید با یکسری نکات آشنایی داشته باشید، چرا که اگر به صورت اصولی طراحی نگردد، فضا را کلافه کننده می­‌سازد و از طرفی اگر طبق اصول طراحی شده باشد، فضای پذیرایی را می­‌تواند بزرگتر و دلپذیرتر نشان دهد.

از این‌رو در این مقاله قصد داریم تا به ارائه‌­ی نکاتی پیرامون طراحی دکوراسیون جدید پذیرایی بپردازیم.

انتخاب رنگ مناسب

  • انتخاب رنگ مناسب

 اتاق پذیرایی علاوه بر اینکه مکانی برای گذران وقت اعضای خانه است، محلی برای پذیرایی از مهمانان شما نیز می­‌باشد، لذا باید از همه لحاظ نسبت به دیگر بخش‌­های خانه شیک‌­تر باشد.

یکی از کارهایی که می‌­توانید با این هدف انجام دهید، هارمونی و هماهنگی رنگ اتاق پذیرایی است. در دکوراسیون جدید پذیرایی، به هماهنگی رنگ انتخابی برای دیوارها، با مبلمان و کفپوش و لوازم جانبی اشاره شده است که امری بسیار ضروری است.

از این رو شما می­‌توانید با انتخاب رنگ سفید، به راحتی رنگ تمامی بخش‌­های دیگر را با آن سِت نموده و هم فضای پذیرایی را بزرگتر جلوه دهید. همچنین می­‌توانید از رنگ­‌های متضاد و مکمل نیز استفاده نمایید.

چیدمان وسایل

  • چیدمان وسایل

در اصول دکوراسیون جدید پذیرایی، به چیدمان وسایل نیز توجه ویژه‌­ای شده است تا در مکان­‌های مناسبی قرار گرفته باشند و از شلوغی و درهم پیچیدگی اجزاء جلوگیری شود.

هنگام چیدمان وسایل باید توجه داشته باشید تا فاصله و نزدیکی آن‌ها نسبت به یکدیگر، مخل رفت و آمد و ارتباط سایر اجزای اتاق پذیرایی نباشد.

در طراحی دکوراسیون جدید پذیرایی، شکوه را سادگی می‌­بینند؛ زیرا هم برای محیط شما مناسب است و هم در کاهش اضطراب و اعصاب بسیار مفید می‌­باشد.

همچنین از چیدن و قرار دادن وسایل غیر ضروری در اتاق پذیرایی به شدت اجتناب کنید و اصل ساده‌گرایی منطقی را فراموش نکنید.

نورپردازی

  • نورپردازی

چطور می‌­توان در مورد دکوراسیون جدید پذیرایی صحبت کرد و از اصل نورپردازی غافل ماند؟ نورپردازی به قدری اهمیت دارد که می­‌تواند بر احساسات کلی روز ما نیز تأثیر بگذارد.

هم نور طبیعی و هم مصنوعی هر دو مهم هستند، در درجه­‌ی اول برای اتاق پذیرایی خود، جایی برای ورود نور طبیعی باید در نظر بگیرید، در وهله‌­ی بعدی به فکر تأمین نور به کمک منابع مصنوعی باشید.

گاهی اوقات افراد، نورپردازی را فقط به معنای تاباندن و روشن کردن تفسیر می­‌کنند اما در اصل شما باید به منبع نور توجه کنید و تعداد لامپ­‌ها را کم و مصرف انرژی و قدرت آن‌ها را افزایش دهید.

می­‌توانید از لامپ­‌های مخفی کمک بگیرید که هم روشنایی قابل توجهی دارند و هم کم مصرف می‌­باشند. اگر از تابلو یا اثر هنری بر روی دیوار پذیرایی استفاده می­‌کنید استفاده از نورهای تأکیدی برای این قسمت­‌ها را فراموش نکنید.

نکاتی مهم و قابل تأمل

نکاتی مهم و قابل تأمل

در این بخش می­‌خواهیم به ارائه­‌ی نکاتی بپردازیم که اکثریت افراد از آن اطلاعی ندارند:

  • اگر می­‌خواهید اجزای مبلمان و تابلوهای هنری و… در دکوراسیون جدید پذیرایی شما بیشتر به چشم بیایند، کف پذیرایی را ساده در نظر بگیرید و اگر تنها از کفپوش استفاده خواهید کرد، طرح ساده با رنگ مشابه مابقی اجزاء باشد.
  • حتماً نقطه‌­ی کانونی معین کنید و دیگر وسایل را براساس آن چینش کنید. بهترین گزینه­‌ی نقطه­‌ی کانونی برای دکوراسیون جدید پذیرایی، آینه­‌ی بزرگ، تلویزیون یا میز غذاخوری می‌­باشند.
  • استفاده‌­ی زیاد از وسایل تزئیناتی نه تنها به شما احساس خفگی داده و اصل پرهیز از شلوغی را زیر سؤال می‌­برد، بلکه رفت و آمد را نیز مختل نموده و نهایتاً خواهید دید که شاید تنها مواردی که به چشم نمی‌­آیند همین وسایل زینتی هستند.
  • ترند امروزی در طراحی دکوراسیون جدید پذیرایی، استفاده از بافت­‌های چوبی و پلاستیکی و ابزار با نمای چوب می­‌باشد که حس آرامش و سرزندگی را به شما القاء خواهند نمود.
  • اصل تناسب و مقیاس را رعایت کنید و تمامی وسایل کوچکتر یا بزرگتر را در یک طرف قرار ندهید. این کار سبب می‌­شود تا کلیه­‌ی چیدمان اصولی شما از بین برود.
  • تقارن را حفظ کنید. اگر وسایل چینشی شما به صورت جفت وجود دارند حتماً از هر کدام در دو طرف قرار دهید. اگر این کار برای شما مشکل است و طرح نامتقارن را انتخاب نمودید، سعی کنید وزن ساختارهای بکار رفته در دو طرف پذیرایی را به تعادل برسانید.

جمع‌بندی مطالب:

در این عنوان سعی کردیم تا مطالبی را پیرامون طراحی دکوراسیون جدید پذیرایی بیان کنیم که اکثر افراد راجع به آن اطلاعاتی نداشته و در نتیجه‌­ی این عدم آگاهی، نهایتاً به طرحی کسل کننده و بی‌انرژی می­­‌رسند.

این نکات به شما کمک خواهند کرد تا اصول طراحی پذیرایی در تمامی نقاط اتاق پذیرایی خود رعایت نموده و از فضایی که جهت گذران وقت شما و پذیرایی از مهمان می‌­باشد، بهترین استفاده را ببرید.