بکارگیری خلاقیت در دیزاین اتاق خواب

دیزاین اتاق خواب:

بکارگیری خلاقیت در دیزاین اتاق خواب، از آنجائیکه اتاق خواب در خانه محل استراحت و به آرامش رسیدن برای شما و همسرتان می­‌باشد، لذا باید هنگام در نظر گرفتن این بخش از خانه، خلاقیت در دیزاین اتاق خواب داشته باشید.

برای انجام چنین کاری باید علاوه بر خواندن مجلات معتبر داخلی و خارجی جهت ایده گرفتن، به سلیقه و علایق شخصی خود نیز توجه ویژه‌­ای داشته باشید. تا حدی داشتن خلاقیت فردی و ذاتی می‌­باشد و بخشی از آن را نیز می­‌توانید کسب کنید.

در این مقاله ما به کمک شما آمده‌­ایم تا به شما در این مورد کمک شایانی کنیم. با ما همراه باشید.

بکارگیری خلاقیت در دیزاین اتاق خواب

  • خلاقیت در فضاسازی

اگر دقت کرده باشید شاید یکی از مشکلات عمده­ی افراد در اتاق خواب، پس از قرار دادن تخت خواب دو نفره بوجود می‌­آید. از آنجایکه این تخت خواب­‌ها فضای زیادی را اشغال می‌­کنند عملاً رفت و آمد را سخت کرده و فضا را برای قرار دادن وسایل شما تا حدی چالش برانگیز می­­‌سازند.

یکی از مواردی که در اینجا به عنوان خلاقیت در دیزاین اتاق خواب می­‌توانید بکار بگیرید قرار دادن طاقچه­‌هایی در دو طرف تخت خواب خود و یا طاقچه­‌ی ایمن در بالای تخت خواب می‌­باشد.

با انجام این کار فضاسازی ایجاد کرده­‌اید. البته باید به رنگ کلی فضا و تناسب آن نیز توجه داشته باشید و محدودیت وزن را در این قفسه­‌ها در نظر بگیرید.

بزرگ سازی فضا

  • بزرگ سازی فضا

یکی موارد خلاقیت در دیزاین اتاق خواب، این است که کاری کنید تا فضای اتاق خواب شما بزرگ نشان داده شود. یکی از این ایده‌­های خلاقانه استفاده از آینه می‌­باشد. آینه این حس را ایجاد می­‌کند که با فضای بزرگی روبرو هستید. استفاده از رنگ‌­های روشن، الگوهای افقی و عمودی از نظر روانشناختی در بزرگ نشان دادن فضا مؤثر هستند.

همچنین می­‌توانید مقداری خلاق‌­تر باشید و ارتفاع تخت خود را کمتر در نظر بگیرید تا این حس را ایجاد کند که سقف بلندی دارید. اگر اتاق خواب بزرگی در اختیار دارید می­‌توانید دقیقاً برعکس موارد بالا را انجام دهید.

برای بکارگیری خلاقیت در دیزاین اتاق خواب باید تا می­‌توانید اصول روانشناختی و نکات طراحی را هم­ راستای با سلیقه­‌ی خود بکار بگیرید.

ترکیب رنگی خلاقانه

  • ترکیب رنگی خلاقانه

باید دقت داشته باشید که ترکیب رنگی که در اتاق خواب خود بکار می­‌برید در کیفیت خواب شما بسیار تأثیرگذار است. به همین دلیل برای ایجاد خلاقیت در دیزاین اتاق خواب، ما به شما ترکیب رنگ‌­های سبز، زرد و آبی را پیشنهاد می­‌کنیم.

رنگ آبی سبب آرامش و پایین آوردن فشار خون شده و رنگ­های سبز و زرد نیز کیفیت خواب را بالا خواهند برد. همچنین ایده­‌ی خلاقانه­‌‎ی مرجانی و آبی نیز بسیار مورد تأیید می­‌باشد.

از طرفی برخی ایده‌­ها نیز اصلاً جالب نیستند، به عنوان مثال ترکیب رنگ­‌های قهوه‌­ای و خاکستری، ارغوانی و بنفش، سبب کابوس دیدن و پایین آوردن کیفیت خواب شما خواهند شد.

نکته­‌ی آخر در مورد رنگ‌آمیزی نیز این است که تنوع رنگی نباید از سه نوع بیشتر باشد.

نکات خلاقانه و بسیار جالب

نکات خلاقانه و بسیار جالب

در این قسمت می­‌خواهیم شما را با انواع خلاقیت در دیزاین اتاق خواب آشنا سازیم:

  • لوازم هنری که خودتان ساخته‌­اید برای گرفتن انرژی مثبت و زیبا سازی فضای خود بسیار ایده­ی جالب و خلاقانه‌­ای محسوب می­‌شود.
  • طرح­‌های چاپی بر روی ملحفه، بالش و پتو ایده‌­ی اصلاً جالبی نیست و فضا را شلوغ نشان می‌­دهد.
  • یکی از موارد بسیار زیبا در مورد داشتن خلاقیت در دیزاین اتاق خواب، تعبیه‌­ی مکانی برای قرار دادن قاب عکس و لوازم تزئینی خصوصی خودتان می‌­باشد.
  • سعی کنید علاوه بر تخت، از متریال چوب در چراغ خواب، جاشمعی، کتابخانه و غیره نیز استفاده کنید، حضور عنصر چوب بسیار انرژی­‌زا است.
  • نور طبیعی را اصلا فراموش نکنید. تمام خلاقیت در دکواسیون و دیزاین اتاق خواب با نبود نور طبیعی ورودی به درون آن، از بین رفته و هیچ فایده‌­ای نخواهد داشت.

چکیده‌­ی مطالب:

در این مقاله تلاش کردیم تا نکاتی را پیرامون داشتن خلاقیت در دیزاین اتاق خواب خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. بخشی از خلاقیت ذاتی بوده و بخشی از آن نیز حاصل تجربه و مطالعه­‌ی زیاد می­‌‎باشد تا با گرفتن ایده­‌‎های مناسب و کاربردی، مطابق با فضا و سلیقه­ی شما در ذهن شکل بگیرند تا رفته رفته صاحب ایده شوید.

ما در این مقاله به شما نکات پایه­ای و اصولی را نشان دادیم و مابقی آن به سلیقه­ و مقداری خلاقیت ذاتی شما برمی­‌گردد. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند.