مناسب‌ترین دکوراسیون پذیرایی کوچک

دکوراسیون پذیرایی کوچک:

مناسب‌ترین دکوراسیون پذیرایی کوچک، سالن پذیرایی در هر خانه یکی از مهمترین قسمت­‌های آن خانه است، زیرا افراد اوقات زیادی را در آنجا سپری می‌­کنند و هم­چنین مکانی است که در آن صاحب خانه از دوستان و مهمانان خود پذیرایی می­‌نماید.

بنابراین طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی دارای اهمیت بسیاری است. سبک­‌های مختلفی برای طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی وجود دارد که با توجه به سلایق افراد و متراژ خانه و سالن پذیرایی، طراحان یکی از آن‌­ها را انتخاب می­‌نمایند.

معمولًا در خانه‌­های ایرانی سالن پذیرایی نسبتاً بزرگ است، زیرا ایرانیان به مهمانی و دورهمی­‌های مختلف علاقه زیادی دارند. وسایل اصلی که در سالن پذیرایی قرار می‌­گیرند شامل مبلمان، پرده و وسایل تزیینی هستند که در این مطلب نکاتی در مورد استفاده مناسب از آن­‌ها بیان شده است.

طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک

طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک

یکی از چالش‌­های اصلی در طراحی داخلی منازل، طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک است. در خانه­‌هایی که متراژ پایینی دارند، سالن پذیرایی باید به گونه­‌ای طراحی شود که این قابلیت را داشته باشد که تمامی وسایل لازم در آن گنجانده شوند و در عین حال فضایی شلوغ و نامنظم نداشته باشد.

به این منظور می‌توان گفت انتخاب مبلمان مناسب برای پذیرایی یکی از فاکتورهای اصلی است. مبلمان­‌هایی که شامل طرح‌­های ظریف هستند یا مبلما‌ن‌­های ال یا دایره‌ای شکل انتخا‌ب‌­های بسیار مناسبی برای دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک هستند.

قسمت عمده فضا در این نوع از سالن پذیرایی به وسیله مبلمان اشغال می­‌شود، بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان اهمیت زیادی دارد. به طور کلی استفاده از رنگ­‌های روشن برای دکوراسیون پذیرایی کوچک باعث می­‌شود فضا بزرگ­تر و دلبازتر به نظر برسد.

انتخاب پرده مناسب برای دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک

انتخاب پرده مناسب برای دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک

با توجه به اینکه در طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک با توجه به کم بودن فضا نمی­‌توان از وسایل تزئینی مختلف استفاده نمود، بنابراین انتخاب پرده مناسب اهمیت زیادی دارد.

استفاده از پرده مناسب باعث می­‌شود سقف پذیرایی بلندتر به نظر برسد و هم­چنین اگر طول پرده کمی بلندتر در نظر گرفته شود و قسمتی از آن روی زمین قرار بگیرد، باعث می­‌شود سالن پذیرایی بزرگ­تر به نظر برسد.