طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه

دکوراسیون داخلی داروخانه:

طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه، با توجه به اینکه تقریباً همه افراد چندین بار در طول سال به داروخانه‌­ها مراجعه می­‌نمایند و تعداد داروخانه­‌های موجود در سطح شهرها معمولاً زیاد است، رقابت نیز در بین آن‌­ها افزایش یافته است.

بنابراین طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه برای جذب مشتری­‌های بیشتر اهمیت زیادی دارد. در زمان­‌های گذشته داروخانه فقط محلی برای توزیع و عرضه داروهای مختلف و کالای مربوط به خدمات پزشکی بوده است.

با گذر زمان امروزه شاهد هستیم اغلب داروخانه‌­ها که معمولاً به آن­‌ها دراگ استور نیز گفته می­‌شود. علاوه بر عرضه دارو، محصولاتی دیگری نیز از قبیل لوازم آرایشی و بهداشتی و کمک‌­های اولیه عرضه می­‌نمایند.

در این مقاله نکاتی در مورد طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه ارائه شده است.

انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی داروخانه

انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی داروخانه

با توجه به اینکه داروخانه مکانی برای عرضه محصولات درمانی و بهداشتی است، انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی داروخانه اهمیت زیادی دارد.

در گذشته در بیشتر موارد از رنگ­‌های سفید و سبز برای طراحی داخلی داروخانه استفاده می‌­شد، اما امروزه با به توجه به اینکه محصولات دیگری نیز در داروخانه‌­ها به فروش می­‌رسد، از رنگ‌­های جذاب و متنوع‌­تری نیز استفاده می‌­شود.

با این وجود همچنان استفاده از رنگ سفید در داروخانه‌­ها رواج بیشتری دارد، زیرا این رنگ حس تمیزی و آرامش را القاء می‌­نماید.

چیدمان مناسب در دکوراسیون داخلی داروخانه

چیدمان مناسب در دکوراسیون داخلی داروخانه

طراحی دکوراسیون داخلی داروخانه باید به صورتی باشد که نحوه چیدمان و قرارگیری محصولات مختلف در داروخانه به صورت جداگانه باشد.

به این صورت که محصولات دارویی که فقط با تجویز پزشک قابل فروش هستند، باید در قسمتی قرار بگیرند که به راحتی در دسترس عموم نباشند.

اما محصولات آرایشی و بهداشتی باید کاملاً در دسترس باشند تا مشتریان بتوانند کالای مورد نیاز خود را انتخاب نمایند. همچنین تمامی کالاها باید به صورت کاملاً منظم در قفسه­‌های مختلف قرار گیرند تا از هرگونه اشتباه و سردرگمی اجتناب شود.