ایده‌های طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک

طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک:

ایده‌های طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک، در سال­‌های اخیر با توجه به افزایش جمعیت در کلان­ شهرها، بسیاری از افراد این امکان را ندارند که در خانه­‌های بزرگ و ویلایی زندگی کنند. به همین علت آپارتمان نشینی گسترش زیادی پیدا کرده است.

بسیاری از آپارتمان‌­ها دارای فضایی کوچک هستند و باید طراحی داخلی آن­‌ها با دقت زیادی انجام شود بنابراین طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک اهمیت زیادی دارد.

طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک باید به گونه‌­ای باشد که از فضای موجود استفاده حداکثری شود و طراح نباید هیچ فضایی را از دست بدهد.

اگر قصد طراحی دکوراسیون آپارتمان­‌های کوچک را دارید، در این مقاله ایده­‌ها و نکاتی مطرح شده است که می­‌توانند برای شما بسیار سودمند باشند و کمک می­‌کنند علاوه بر استفاده از همه فضای آپارتمان، طراحی را به صورتی انجام دهید که از فضای ایجاد شده لذت ببرید.

دکوراسیون آپارتمان کوچک

انتخاب نور و رنگ مناسب در دکوراسیون آپارتمان کوچک

یکی از مسائل مهم و اساسی در طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک، مسئله نورپردازی است. بهترین حالت برای نورپردازی استفاده از نور طبیعی خورشید است، اما اگر امکان استفاده از نور طبیعی وجود نداشته باشد باید از نورهای مصنوعی برای طراحی نورپردازی فضای آپارتمان استفاده نمود.

نورپردازی از این جهت اهمیت دارد که به طور کلی اگر محیط تاریک و کم نور باشد باعث می­‌شود که فضا کوچک و دلگیر به نظر برسد، بنابراین در فضاهایی که کوچک هستند باید به گونه‌­ای از نورهای مختلف استفاده کرد که فضا بزرگتر و بازتر به نظر برسد.

استفاده از رنگ‌­های روشن و ملایم مثل سفید، کرم و زرد در طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان کوچک، رنگ­‌های بسیار هستند، زیرا باعث می­‌شوند فضا بزرگتر از آنچه که هست به نظر برسد و هم­چنین باعث ایجاد حس آرامش در محیط می­‌شوند.

اگرچه اغلب طراحان از این رنگ‌­های برای دکوراسیون فضاهای کوچک استفاده می‌­کنند، اما با اندکی خلاقیت می­‌توان از سایر رنگ­‌ها نیز بهره برد و فضایی بی‌نظیر ایجاد کرد.