طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

دکوراسیون داخلی رستوران:

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران، یقیناً یکی از عواملی که سبب جذب و رضایت مشتریان یک رستوران می­‌گردد، علاوه بر کیفیت غذا و خدماتی که در رستوران‌­ها ارائه می‌­گردد، طراحی اصولی و مناسب دکوراسیون داخلی رستوران می­‌باشد.

یقیناً شما باید با یکسری اصول و نکات آشنایی داشته باشید تا هم فضایی زیبا و تمیز را به مشتریان عرضه کنید و هم اینکه پس از سرو غذا در رستوران شما، خاطره‌­ای ماندگار در ذهن آنان نقش ببندد.

یقیناً اگر طراحی دکوراسیون داخلی رستوران شما مناسب نباشد، باید احتمال این را موضوع را بدهید که مشتریان پس از نگاه کردن از بیرون به فضای داخلی شما، طرد شده و حتی وارد آن نگردند.

به عنوان مثال در کشورهای نظیر چین و مدیترانه بیشتر بر روی چوب تمرکز دارند در حالی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی، نور نقش بسیار مهمی را ایفا می‌­کند. با این حال این بسته به سلیقه‌­ی شما دارد.

زمین و پوشش دکوراسیون داخلی رستوران

  • زمین و پوشش دکوراسیون داخلی رستوران

یکی از مواردی که می‌­توانید با رعایت آن، سبب زیبایی دو چندان دکوراسیون داخلی رستوران خود شوید، استفاده از پوشش و زمین مناسب می‌­باشد. قطعاً یکی از گزینه­‌های پیش رو، کفپوش‌­ها هستند.

اگر مایل باشید تا از سبک کشورهای مدیترانه پیروی کنید، بهتر است از کفپوش‌­های چوبی، طرح چوب و یا با رنگ قهوه‌­ای روشن و تیره استفاده کنید. همچنین می­‌توانید از گزینه‌­های دیگری نیز برای پوشاندن و زیباسازی کف رستوران خود استفاده کنید، که شامل: سنگفرش، پارکت، سنگ، سرامیک و… می­‌باشد.

دقت داشته باشید که برخی از سرامیک‌ها با وجود زیبایی بسیار، به دلیل خاصیت براق بودن و لغزندگی، آسایش و راحتی را هنگام راه رفتن از شما و سایرین سلب خواهند کرد، لذا به این نکات ریز نیز دقت داشته باشید تا هم کیفیت و هدف نهایی، صرفاً فدای ویژگی زیبایی نشود و هم سرمایه­‌ی شما در واقع صرف دفع مشتری نشده باشد.

نورپردازی

  • نورپردازی

نورپردازی همیشه در طراحی دکوراسیون هر بخشی، مخصوصا دکوراسیون داخلی رستوران یک اصل لاینفک می­‌باشد که به جرأت می‌­توان گفت نورپردازی ضعیف هم سبب می­‌شود مشتری احساس راحتی نداشته باشد و هم اینکه سبب دفع مشتریان دیگر شما از طریق تبلیغ سوء گردد.

معمولاً در دکوراسیون داخلی رستوران برای اینکه روشنایی بیشتری به فضا داده شود، از رنگ و طرح­‌هایی مانند آبی روشن، خاکستری، سبز و… استفاده می­‌شود.

در برخی موارد نیز که هنر و سلیقه­‌ی صاحب رستوران را می‌­توانیم به وضوح مشاهده کنیم، نورپردازی داخلی رستوران تناسب با اسم انتخابی دارد، به عنوان مثال نورپردازی سبز با رستورانی تحت عنوان کاکتوس.

از طرف دیگر، از نظر روانشناسی در رستوران­‌های فست فودی، از نورهای پر انرژی جهت القای سریع غذا خوردن در مشتریان شده و بالعکس در رستوران­‌های شیک از نورپردازی ملایم استفاده می­‌‎کنند تا حین غذا خوردن، به صحبت نیز بپردازند.

پرهیز از شلوغی

  • پرهیز از شلوغی

یکی از مواردی که در دکوراسیون داخلی خانه بسیار مهم می­باشد، پرهیز از شلوغی می‌­باشد. قطعاً نه شما و نه مشتریان تمایل به دیدن فضایی شلوغ نخواهند داشت که در آن هم عبور و مرور به سختی صورت می­‌گیرد و هم اینکه مشتریان هنگام رفت و آمد با یکدیگر برخورد دارند.

همچنین چیدمان غلط سبب خواهد شد هنگام نشستن با صندلی پشتی خود، موقع بلند شدن، نشستن و… برخورد داشته و احساس راحتی نداشته باشند. لذا توجه به این نکته بسیار حیاتی است به حدی که ممکن است تمام تلاش‌­های قبلی شما را هدر دهد. لذا سعی کنید با در نظرگیری دقیق فضای در دسترس خود، اقدام به چیدمان صندلی و میزها نمایید.

اگر فضای جلوی رستوران نیز متعلق به شما می‌­باشد، می­‌توانید هم برای زیبایی دکوراسیون داخلی رستوران خود، و هم راحتی مشتریان و پرسنل، تعدادی از آن‌ها را، البته با چیدمان اصولی، در بیرون قرار دهید.

نکات مهم دکوراسیون داخلی رستوران

نکات مهم دکوراسیون داخلی رستوران

  • استفاده از رشته­‌ها و پارچه­‌های مخملی و ابریشمی بر روی صندلی و مبل­‌ها، در رستوران­‌های بزرگ با سبک کلاسیک، نگاه هر بیننده­‌ای را جلب خواهد کرد.
  • اگر طراحی داخلی رستوران شما به سبک سنتی یا مدرن و به صورت سیاه سفید می‌­باشد، اکسسورهای چوبی باعث خواهند شد تا گرمای خاصی به محیط بدهید.
  • سعی کنید در رستوران مجلل و لوکس خود، چوب­‌های خرد شده، آجر، سنگ­‌های گران‌بها و کورین استفاده کنید.
  • جهت تزئین دیوارها در دکوراسیون داخلی رستوران، دیوارکوب­‌ها یا طرح‌­های مفهومی برجسته، بسیار مشتری پسند می‌­باشند.

خلاصه­‌ی مطالب:

در این مقاله سعی کردیم تا به ذکر نکاتی بسیار ارزشمند پیرامون طراحی دکوراسیون داخلی رستوران بپردازیم، زیرا علاوه بر کیفیت و گستردگی خدمات ارائه شده به مشتریان، دکوراسیون نیز نقش بسزایی در زمینه­‌ی تبلیغ، جذب و ماندگاری مشتریان دارد. لذا با توجه به متراژ، سبک و البته سلیقه­‌ی خود، همراه با بکارگیری اصول گفته شده، می‌­توانید طرح نهایی بسیار دلپذیری داشته باشید.