اصول طراحی دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک

دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک:

دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک برای همه افراد یادآور دوران گذشته و شکوه پادشاهی و تجملات مربوط به آن دوره از تاریخ است. با وجود اینکه در عصر حاضر سبک­‌های مختلفی از طراحی دکوراسیون به وجود آمده‌­اند.

از جمله سبک مینیمال که به نوعی طراحی ساده است، اما همچنان طراحی به سبک کلاسیک علاقه­‌مندان بسیاری دارد و یکی از سبک­‌های اصلی در طراحی دکوراسیون به شمار می­‌آید.

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک به جزئیات توجه زیادی می­‌شود و هم­چنین در دکوراسیون کلاسیک که به دکوراسیون سلطنتی نیز معروف است.

تمامی وسایل استفاده شده در اتاق خواب بسیار پر زرق و برق هستند و اغلب دارای طراحی­‌های شلوغ و پیچیده هستند که در واقع این مسئله خصوصیت اصلی دکوراسیون کلاسیک است.

دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک

نحوه طراحی دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک:

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک باید به این مسئله توجه داشت که باید از همه وسایل اتاق خواب اعم از ضروری و غیر ضروری استفاده نمود.

وسایل اصلی شامل پرده، تخت خواب، فرش، لوستر، آینه، مبلمان و … باید کاملاً با یکدیگر هماهنگ باشند. این هماهنگی باید به گونه­‌ای باشد که نتوان یکی از وسایل را با نوع دیگری جایگزین نمود.

هم­چنین گچ بری‌­های سقف و طرح‌­های آن نیز باید کاملاً با سایر وسایل هماهنگ باشند. این هماهنگی بین وسایل مختلف باید هم در طرح و هم در رنگ رعایت شود.

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک برخلاف سبک‌­های مدرن نمی‌­توان از المان­‌های متضاد استفاده نمود، زیرا هماهنگی و هارمونی ایجاد شده بین اجزا و وسایل محیط از بین می‌رود و این هماهنگی در واقع یکی از ویژگی‌­های اصلی دکوراسیون کلاسیک است.

طراحی دکوراسیون کلاسیک اغلب برای فضاهای بزرگ استفاده می­‌شود، زیرا طراحی نیازمند وجود فضای کافی است و علاوه بر این در صورتیکه این نوع طراحی در فضاهای کوچک مورد استفاده قرار بگیرد باعث ایجاد حس بهم ریختگی و بی نظمی می­‌شود.