اصول طراحی دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری

دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری:

طراحی دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری، طرفداران زیادی دارد و خیلی از افراد ترجیح می‌دهند به جای استفاده از رنگ یا سنگ و چوب برای دیزاین دیوار از طرح‌های مختلف کاغذ دیواری استفاده نمایند.

مزیت کاغذ دیواری این است که در طرح‌های بسیار متنوع مطابق با هر سلیقه و دکوراسیونی در بازار موجود می‌باشد.

اما دیزاین منزل با کاغذ دیواری کار چندان ساده‌ای هم نیست، زیرا اگر کاغذ دیواری متناسب با فضا و دکوراسیون منزل هماهنگی نداشته باشد معظل بزرگی ایجاد خواهد شد.

طراحی دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری

طراحی دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری

برای طراحی دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری باید به چند نکته مهم توجه کنید. زیرا غیراز اینکه انتخاب اشتباه شما را متحمل هزینه و زیان می‌کند. کندن و چسباندن مجدد کاغذ دیواری هم دردسرهای خودش را دارد در ضمن اگر تصمیم گرفتید منزل تان را کاغذ دیواری کنید، لطفاً با کیفیت‌ترین‌ها را انتخاب کنید تا هم دوام بیشتری داشته باشد و هم از منظر اقتصادی در بلندمدت مقرون بصرفه باشد.

  • مساحت فضا

حتماً باید به اندازه مساحت منزل یا اتاق توجه داشته باشید. اگر فضای شما کوچک است انتخاب کاغذ دیواری با رنگ تیره یا طرح شلوغ فضای شما را کوچکتر و بالعکس انتخاب کاغذ دیواری با رنگ‌های روشن و طرح‌های ساده‌تر فضای شما را بزرگ و دلبازتر جلوه می‌دهد.

به این نکته توجه کنید اگر فضای شما برای مثال اتاق خوابتان بزرگ است و وسایل و لوازم کمی هم دارد می‌توانید با انتخاب کاغذ دیواری رنگ تیره فضا را کوچکتر و حس آرامش بیشتر را القاء کنید.

یک ترفند دیگر برای بلندتر جلوه دادن سقف و دیوار انتخاب کاغذهای دیواری با خطوطی عمودی و بلند است و بالعکس کاغذ دیواری با خط‌های افقی اتاق را کشیده‌تر نشان می‌دهد که برای فضای کوچک مناسب می‌باشد.

کاغذ دیواری با طرح‌های بزرگ یک فضای بزرگ و از هم گسسته را به یک محیط دنج مبدل می‌کند.

دکوراسیون کاغذ دیواری

 

  • هماهنگی و کنتراست با فضا

در طراحی دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری، باید دقت کنید که طرح کاغذ دیواری با فضای شما همخوانی داشته باشد. بهترین راهکار، هماهنگ کردن طرح کاغذ دیواری با کفپوش است. کاغذ دیواری‌های گلدار یا طرح و شکل‌های شلوغ با کفپوش ساده است می‌شود و کاغذ دیواری‌های ساده مناسب کفپوش‌های دارای طرح و نقش است.

  • کاغذدیواری سه بعدی

با پیشرفت تکنولوژی طراحی در سال‌های اخیر کاغذ دیواری سه بعدی پا به عرصه بازار مد دکوراسیون داخلی گذاشته است.

این کاغذ دیواری‌ها در طرح‌های متنوع نظیر طبیعت، سنتی ایرانی، کارتونی، فانتری، مفهومی، رمانتیک، نقاشی و ده‌ها طرح دیگر به شکل برجسته سه بعدی تولید می‌شوند، هر چند که این کاغذ دیواری می‌تواند در منزل شما زیبایی و جذابیت منحصربه فرد و باورنکردنی ایجاد کند باعث می‌شود شما برای خرید وسوسه شوید اما عجله نکنید دقت داشته باشید هر طرحی مناسب هر فضایی نیست.