طراحی داخلی ساختمان مسکونی ایرانی باب طبع و فرهنگ ایرانی!

طراحی داخلی ساختمان:

در طراحی داخلی ساختمان مسکونی ایرانی، باید به فرهنگ غنی و سلیقه و ذائقه ایرانی‌ها، به طور ویژه توجه داشت و با خلاقیت فرهنگ و سلیقه ایرانی را با چیدمان مدرن ترکیب کرد تا فضایی آرام، گرم و صمیمی، زیبا و دلنشین، باب طبع خانواده ایرانی طراحی کرد.

ایرانی‌ها، مردمانی خونگرم و صمیمی هستند و ارتباط خانوادگی و فامیلی در کشور ایران بسیار پررنگ هست و میهمانی‌ها جزء لاینفک زندگی ایرانی هاست، بنابراین اتاق نشمین یا پذیرایی در طراحی داخلی ساختمان مسکونی ایرانی اهمیت ویژه‌ای دارد.

فرش، صنایع دستی ایرانی، پرده ، گلدان گل و قاب عکس‌های خانوادگی در طراحی داخلی ساختمان مسکونی ایرانی نقش بسزایی در زیبایی منازل ایرانی دارد.

فرش را متناسب با اندازه خانه انتخاب کنید در خانه‌های با متراژ پایین فرش‌هایی به رنگ روشن و طرح و نقشه‌ای ساده‌تر انتخاب کنید تا فضا دلبازتر جلوه کند.

امروزه اکثر ساختمان‌های مسکونی ایرانی از کف پوش‌های مدرن استفاده می‌کنند، بنابراین کل کف پوش را مفروش نکنید تا ساختمان مسکونی شما جلوه زیباتری داشته باشد.

اصول طراحی داخلی ساختمان مسکونی ایرانی

اصول طراحی داخلی ساختمان مسکونی ایرانی

صنایع دستی ایرانی از تنوع و زیبایی بالایی برخوردارند و باکمی خلاقیت می توان از این صنایع دستی برای تزئین ساده و مدرن در طراحی داخلی ساختمان مسکونی ایرانی استفاده کرد.

روی میزها و سنگ یا صفحه چوبی اُپن، می‌توانید از پارچه‌های ترمه یا سنتی ایرانی بعنوان روی میزی استفاده کنید و برای جلوه زیباتر پارچه ترمه را بصورت نواری نسبتاً پهن در وسط میز قرار دهید یا به روش‌ها خلاقانه دیگر از آن بعنوان رومیزی استفاده کنید.

از کوسن‌های سنتی ایرانی که با رنگ مبلمان شما سِت است استفاده کنید.

بجای استفاده از گدان‌های معمولی شیشه‌ای یا سفالی از گلدان‌های نقش و نگار دار سنتی ایران استفاده کنید.

از اشیاء و صنایع دستی ایرانی در تزئین خانه غافل نشوید و دقت کنید که خانه شلوغ نشود زیرا در طراحی مدرن سادگی حرف اول را می‌زند.

قاب عکس‌ها را به جای اینکه روی دیوار نصب کنید روی یک میز دایره ای کوچک که با یک رومیزی سنتی ایرانی پوشانده شده، با خلاقیت چینش کنید و در جای مناسبی از خانه قرار دهید. یا قاب عکس‌ها را روی قفسه‌های چوبی چینش کنید.

پرده‌ها را متناسب با خانه انتخاب کنید اگر خانه کوچک است پرده های رنگ روشن ، ساده و بلند استفاده کنید.