دکوراسیون داخلی سالن زیبایی، مدرن و شیک

دکوراسیون داخلی سالن زیبایی:

دکوراسیون داخلی سالن زیبایی نسبت به گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده، زیرا دنیای امروز دنیای مد است و انجام هر کاری در زمینه مد و زیبایی هم تخصصی شده است.

در سالن‌های زیبایی بانوان امروز خدماتی نظیر اصلاح موی سر و صورت، رنگ و مش، آرایش و میکاپ، خدمات ناخن و حتی ماساژهای مخصوص زیبایی و مشاوره زیبایی هم داده می‌شود.

به طبع این سالن‌های زیبایی مشتریان زیادی دارند که هریک بطور میانگین یک ساعت در این سالن وقت می‌گذراند، بنابراین نیاز است فضای یک سالن زیبایی، جذاب، زیبا، کاربردی و راحت باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی

طراحی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی

سالن زیبایی از آن مکان‌هایی است که در طراحی دکوراسیون آن باید به همه جزئیات از کف تا سقف توجه داشت، زیرا معرف سلیقه و ذوق افرادی است که در آن فضا ارائه خدمات می‌کنند مشتری در بدو ورود فضای سالن زیبایی را می‌بیند نه کیفیت خدمات را، بهداشت و زیبایی دو اصل مهم در سالن‌های زیبایی است.

  • رنگ

انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی سالن زیبایی بسیار حائز اهمیت است. باید از رنگ‌های زیبا و شاد و در عین حال آرامبخش استفاده کرد. معمولاً رنگ سفید بعنوان رنگ پایه برای سالن‌های زیبایی انتخاب می‌شود. رنگ سفید نماد پاکی، خلوص، صلح و آرامش است و قدرت زیادی برای ترکیب با سایر رنگ‌ها دارد.

برای انتخاب رنگ دکوراسیون داخلی سالن زیبایی توجه کنید، رنگ‌ها باید در فضا به تعادل برسند. از ترکیب رنگ‌های سرد یا گرم به تنهایی استفاده نکنید. رنگ ‌ای سرد و گرم را طوری ترکیب کنید که در محیط به تعادل برسند و منجر به خلق فضایی آرام و شاد شوند.

  • برای طراوت و شادابی سالن زیبایی از گل‌های زیبا مثل رز سفید و صورتی و گیاهان سبز استفاده کنید.
  • مکان نشستن مشتری در هنگام کار یا در هنگام انتظار

مکان نشستن مشتری باید از صندلی استاندارد و راحت برخوردار باشد آینه‌ای به شکل و اندازه متناسب در مقابل وی قرار داشته باشد تا روند کار و تغییرات را ببیند، فردی هم که در نوبت و به انتظار نشسته باید در راحتی و رفاه باشد تا در زمان انتظار خسته و بی‌حوصله نشود.

ایده دکوراسیون سالن زیبایی

  • نور

نورپردازی در سالن زیبایی باید حرفه‌ای باشد، نور باعث درخشش و زیبایی سالن می‌شود. می‌توان از نورهای مخفی در ترکیب با نورهای لوسترها یا چراغ‌ها استفاده کرد. فقط توجه کنید نور در مکان نشستن مشتری در حال انجام کار باید به نحوی تنظیم شود که موجب آزار چشمان او نشود

  • استفاده از المان‌ها برای دکوراسیون

برای تزئین و زیبایی دکوراسیون داخلی سالن زیبایی از المان‌های هنری مانند تصاویر زیبا استفاده کنید، معمولاً مرسوم است نمونه کارهای آرایشگر به شکل تابلو یا پوستر روی دیوار نصب می‌شود.

به جای اینکه دیوار یا دیوارها را پر کنید از این تصاویر، می‌توانید درخشانترین و زیباترین نمونه‌های کاری خود را در ابعاد بزرگ در جاهای مناسب سالن زیبایی قرار دهید.

نور را روی تصویر تابلو متمرکز کنید به عنوان یک ترفند می‌توانید از چند آینه با همان ابعاد در جهات مختلف آن استفاده کنید تا تصویر در آینه‌ها و از زوایای مختلف دیده شود.

  • آینه

آینه‌ها در سالن زیبایی نقش مهمی دارند به غیر از آینه‌هایی که برای کار نصب کرده‌اید چند آینه قدی دیگر در سالن زیبایی نصب کنید.

دکوراسیون داخلی سالن زیبایی

  • تفکیک فضاها

همانطور که گفته شد خدمات متنوعی در سالن‌های زیبایی ارائه می‌شود، در دکوراسیون داخلی سالن زیبایی به تفکیک این فضاها توجه کنید. برای مثال خدمات مربوط به ناخن را از آرایش و گریم تفکیک کنید.

  • در دکوراسیون داخلی سالن زیبایی مدرن، برای انتخاب مدل مو یا آرایش می‌توانید به جای استفاده از آلبوم و کاتالوگ از نمایشگرهای هوشمند یا تبلت استفاده کنید.
  • سرمایش، گرمایش و تهریه مناسب داشته باشید. بوی رنگ یا چسب‌هایی که استفاده می‌شود می‌تواند بسیار آزار دهنده و حتی موجب سردرد شود. حتماً برای اینکه تهویه هوای سالن زیبایی و ایجاد رایحه خوش .در فضا پیش بینی و تمهیداتی داشته باشید.
  • در دکوراسیون داخلی سالن زیبایی به زیبایی و نمای کف و سقف اهمیت دهید.

شیک بودن اگر که مشتری در فضای سالن زیبایی حس آرامش و راحتی نداشته باشد اصلاً بدرد نمی‌خورد.