دکوراسیون چوبی سنتی در منازل ایرانی

دکوراسیون چوبی سنتی، در ایران با توجه به گرایش جامعه امروزی به سبک مدرن و کلاسیک اما هنوز بسیار محبوب است. در معماری ایرانی استفاده از متریال‌های طبیعی مرسوم بوده است و چوب یکی از این متریال‌ها می‌باشد که کاربرد بسیاری در معماری داخلی ایران داشته است.

دکوراسیون چوبی سنتی علاوه بر زیبایی چشم نواز دارای اصالت است و ریشه در هنر وصنایع دستی ایران دارد.

دکوراسیون چوبی سنتی در زندگی امروزی

دکوراسیون چوبی سنتی دارای ویژگی‌های خاص است که زیبایی منحصربه فردی به فضا می‌دهد.

دکوراسیون چوبی سنتی در زندگی امروزی

  • مبلمان

مبلمان چوبی سنتی، دست ساز است و از میانگین تقریباً 3000 گره (گره چینی یکی از هنرهای زیبا و اصیل ایرانی است که رسم آن بسیار زحمت دارد که اساتید این هنر آلات و لغات را کنار هم می‌چینند و نقش‌های هندسی تزئینی به وجود می‌آورند این هنر در کاشی و آجر هم به کار می‌رود در معماری سنتی ایران و آثار تاریخی به وفور از این نمونه‌های زیبا دیده می‌شود) درهر مبل بوجود می‌آید.

سِت کامل این مبلمان که دارای کاناپه و جلومبلی نیز می‌باشد فضای شما را بسیار زیبا و چشم نواز می‌کند میزهای بغل مبل، این مبلمان هم کاربرد در پذیرایی دارند و هم آنقدر طرح و نقش زیبایی دارند که می‌توان به عنوان یک عنصری دکوری از آن در تزئین فضای منزل استفاده کرد.

یکی از ویژگی‌های بارز مبلمان چوبی سنتی ارتفاع کم این مبلمان است.

  • بوفه

مبلمان سنتی یا در واقع دکوراسیون چوبی سنتی بدون یک بوفه زیبای سنتی که در آن ظروف سنتی ایرانی نظیر سرویس چایخوری چیده می‌شود هنوز کامل نیست و نقص دارد برای زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون چوبی سنتی بوفه را فراموش نکنید.

دکوراسیون چوبی سنتی

  • پارتیشن‌های جداکننده یا پنجره‌های مشبک با طرح سنتی و دست ساز
  • کنسول و آینه

آینه و کنسول یکی از عناصر زیبایی بخش دکوراسیون چوبی سنتی است.

برای تکمیل این دکوراسیون باید میزناهارخوری و سایر اجزای چوبی مانند میز تلویزیون و تلفن و اشیای دکوری همگی دارای ظرافت و اصالت سنتی باشند.