طراحی دکوراسیون بنفش و طلایی

دکوراسیون بنفش و طلایی:

طراحی دکوراسیون بنفش و طلایی بسیار نزدیک به دکوراسیون بنفش و زرد است اما تفاوت­‌هایی نیز دارد. رنگ بنفش به تنهایی یک رنگ متعادل است که از ترکیب یک رنگ گرم یعنی قرمز و یک رنگ سرد یعنی آبی ایجاد می­‌شود.

با توجه به این که رنگ بنفش در گذشته به علت کمیاب بودن آن نوعی رنگ شاهانه و سلطنتی به حساب می­‌آمده است، هنوز نیز این رنگ یادآور شکوه شاهانه آن دوران است.

استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی باعث ایجاد احساس آرامش می­‎شود به خصوص اگر از طیف‌­های نسبتاً ملایم این رنگ استفاده شود.

رنگ طلایی نیز یک رنگ شاهانه و کاملاً سلطنتی است بنابراین قرار گرفتن این دو رنگ در کنار هم یک دکوراسیون متفاوت و خاص را ایجاد خواهد کرد.

استفاده از دکوراسیون بنفش و طلایی

استفاده از دکوراسیون بنفش و طلایی

شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که چیدمان منزل با استفاده از دکوراسیون بنفش و طلایی غیرممکن است اما در واقعیت این طور نیست.

هر چند استفاده از رنگ طلایی در طراحی دکوراسیون دارای محدودیت­‌هایی است و ممکن است باعث دشوار شدن طراحی شود.

استفاده از رنگ طلایی از این جهت دارای محدودیت است که وسایلی که با استفاده از این رنگ تولید می­‌شوند محدود هستند و نمی‌­توان به راحتی هر وسیله­‌ای را با این رنگ پیدا کرد.

علاوه بر این با توجه به این که رنگ طلایی یک رنگ براق است استفاده بیش از اندازه از آن در طراحی دکوراسیون داخلی باعث از بین رفتن جلوه این رنگ خاص خواهد شد و همچنین ممکن است نامناسب به نظر برسد.

به منظور استفاده از دکوراسیون بنفش و طلایی در قسمت­‌های مختلف منزل با توجه به مطالبی که پیش­تر بیان شد، بهتر است رنگ بنفش به عنوان رنگ اصلی در نظر گرفته شود و در برخی قسمت‌­ها از رنگ­‌ها طلایی استفاده شود.

به عنوان مثال در اتاق خواب بهتر است رو تختی و پرده به رنگ بنفش باشند و برای تاج تخت، لوستر و یا قاب تابلوها از رنگ طلایی استفاده شود.