طراحی خلاقانه دکوراسیون آپارتمان

دکوراسیون آپارتمان:

طراحی خلاقانه دکوراسیون آپارتمان، خانه یکی از مکان­‌هایی است که افراد بیشتر اوقات خود را در آن سپری می‌­نمایند. برای طراحی داخلی و ظاهر خانه اهمیت زیادی دارد، زیرا در روحیه افراد بسیار موثر است.

امروزه با توجه به اینکه بسیاری از افراد در خانه­‌های آپارتمانی زندگی می­‌کنند و اغلب آپارتمان‌­ها دارای متراژ کمی هستند، طراحی دکوراسیون آپارتمان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

به طور کلی طراحی دکوراسیون فضاهای کوچک همواره با دشواری همراه است و چالش‌­های مختلفی در مقابل طراحان قرار می‌­گیرند.

زیرا طراحی باید به گونه‌­ای انجام شود که هم کم بودن فضا را پوشش دهد و هم تمامی وسایل مورد نیاز در این فضا گنجانده شوند و در عین حال محیط شلوغ و بهم ریخته به نظر نرسد.

انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون آپارتمان

انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون آپارتمان

در گام نخست برای طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان باید رنگ مناسب انتخاب شود. در صورتیکه فضای آپارتمان بزرگ باشد می­‌توان از ترکیب رنگ‌­های تیره و روشن برای دکوراسیون آپارتمان استفاده نمود و در صورتیکه آپارتمان کوچک باشد برای بزرگ­تر نشان دادن فضا استفاده از رنگ­‌های روشن انتخاب مناسب­‌تری است.

هم­چنین برای انتخاب رنگ مبلمان در آپارتمان­‌های کوچک، بهتر است از رنگ­‌های روشن و طرح‌­های ساده استفاده شود و باید مبلمان را کاملاً در کنار دیوار قرار داد تا فضای کمتری اشغال شود.

اما برای طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان بزرگ محدودیتی در انتخاب رنگ و نوع مبلمان وجود ندارد و می­‌توان از مبلمان­‌های در رنگ‌­ها و سبک‌­های مختلف استفاده نمود و نحوه چیدمان آن‌­ها را به طور دلخواه انجام داد.

استفاده از فضای سبز در دکوراسیون آپارتمان

استفاده از فضای سبز در دکوراسیون آپارتمان

معمولاً یکی از قسمت­‌های دلپذیر و زیبای خانه‌­ها، حیاط و فضای سبز آن­‌ها است اما در خانه­‌های آپارتمانی که این امکان را ندارند استفاده از فضای سبز و گیاهان در طراحی دکوراسیون آپارتمان به موضوع مهمی تبدیل شده است. می‌­توان گلدان­‌های زیبا و کوچک را در قسمت­‌های مختلف آپارتمان و به خصوص در نزدیکی پنجره‌­ها قرار داد تا سرسبزی به محیط وارد شود.