نکاتی برای طراحی دکوراسیون داخلی شیک و مدرن

دکوراسیون داخلی شیک و مدرن:

نکاتی برای طراحی دکوراسیون داخلی شیک و مدرن، سبک زندگی مدرن خیلی از قواعد و عادات زندگی سنتی را دگرگون کرده و البته تا حد زیادی رفاه را نیز افزایش داده است.

در خانه‌های امروزی دکوراسیون داخلی شیک و مدرن جایگزین دکوراسیون یکنواخت و تکراری گذشته که هر چند سال یکبار با تعویض یکی از لوازم مثل تلویزیون یا فرش تغییری می‌کرد، شده است.

برای طراحی دکوراسیون داخلی شیک و مدرن، باید بین تزئینات اتاق‌ها، هارمونی ایجاد کنید و نباید هر اتاق بطور مجزا دیزاین شود.

دکوراسیون داخلی شیک و مدرن

نکات دکوراسیون داخلی شیک و مدرن

  • ایجاد هارمونی از طریق رنگ

برای ایجاد هارمونی باید از رنگ‌های یکپارچه استفاده کنید و از رنگ‌های کاملاٌ متمایز به هیچ وجه استفاده نکنید. در خانه‌های بزرگ حداکثر 6 رنگ و در خانه‌های کوچک 4 رنگ برای رنگ آمیزی اتاق‌ها بکار ببرید. می‌توانید یک رنگ را انتخاب کنید که در خانه جریان یابد و سپس با رنگ‌های دیگر آن را تزئین کنید، برای مثال با بافت پارچه ها، آثار هنری یا لوازم تزئینی دیگر.

  • همه اتاق‌ها و فضاهای خانه شامل نشیمن، خواب، آشپزخانه و حمام و سرویس بهداشتی را به یک سبک یعنی مدرن دیزاین کنید، برای مثال برای آشپزخانه کابینت‌های کلاسیک استفاده نکنید.
  • برای کل خانه از یک نوع کفپوش استفاده کنید، کفپوش جنس چوب برای طراحی دکوراسیون داخلی شیک و مدرن انتخاب مناسبی است.
  • ایجاد هارمونی از طریق متریال

مثال ساده این هارمونی، در لوازم دکوری است که در تزئین خانه به کار می‌رود

یکی از خصوصیاتی که دکوراسیون داخلی شیک و مدرن دارد نقطه کانونی جذاب است، نقاط کانونی رایح شامل تلویزیون، شومینه، پنجره‌های بزرگ که منظره بیرون را نمایش می‌دهند وجود دارند. اما شما می‌توانید در طراحی دکوراسیون نقطه کانونی خود را به جذابترین شکل ممکن بسازید.

نکات دکوراسیون داخلی شیک و مدرن

  • ایجاد یک نقطه کانونی با اثرهنری

یک اثرهنری مانند یک تابلوی نقاشی بزرگ را روی یک دیوار نصب کنید، با نورپردازی آن را برجسته سازی کنید. این نقطه دقیقا جایی است که هرکسی پس از ورود به اتاق توجه‌اش به آن جلب می‌شود پس تمام جزئیات را رعایت کنید.

  • ایجاد نقطه کانونی خلاقانه

می‌وانید یک نقطه کانونی خلاقانه به هرشکل که دوست دارید بسازید برای مثال گیاه یا گل مورد علاقه‌تان می‌واند نقطه کانونی باشد. دقت کنید که ایجاد نقاط کانونی متعدد بیننده را گیج م‌کند پس تمرکز را بر روی یک نقطه کانونی بگذارید.