نکاتی مهم برای طراحی دکوراسیون داخلی شیک

دکوراسیون داخلی شیک:

نکاتی مهم برای طراحی دکوراسیون داخلی شیک، شیک بودن خواسته قلبی اکثر افراد است، چه در لباس و ظاهر چه در دکوراسیون خانه و نوع زندگی.

اما سوال این سوال ذهن هر فردی را درگیر می‌کند که شیک بودن به معنای واقعی چیست؟ یا دکوراسیون داخلی شیک دارای چه ویژگی‌هاست اگر شما هم دوست دارید بدانید ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

برای طراحی دکوراسیون داخلی شیک چنانچه شما یکسری نکات کلیدی را در طراحی و دیزاین رعایت کنید و کمی از قوه تخیل‌تان کمک بگیرد و چاشنی ذوق و خلاقیت را برآن بفزایید به حدی فضای شما شیک و جذاب می‌شود که خودتان باور نخواهید کرد.

نکات دکوراسیون داخلی شیک

نکات دکوراسیون داخلی شیک

  • انتخاب رنگ

رنگ، تاثیر جادویی در فضای شما دارد. اما همانطور که می‌تواند فضای شما را به سمت زیبایی و جذابیت سوق دهد می‌تواند فضایی نازیبا و ناهماهنگ هم برای شما بوجود آورد.

یک تصور اشتباه راجع به انتخاب رنگ وجود دارد و آن هم این است که افراد قبل از نقل مکان به یک خانه دنبال انتخاب رنگ هستند، درحالیکه باید ابتدا وسایل را در خانه قرار دهند و سپس نسبت به اندازه و کاربری فضاها و میزان نور خانه رنگ را انتخاب کنند. سبک انتخابی برای دکوراسیون هم تاثیر زیادی بر روی انتخاب رنگ دارد.

دکوراسیون داخلی شیک

  • مبلمان

اتاق را پر از مبلمان نکنید و همینطوری برای نمایش، چند دست مبلمان در اتاق قرار ندهید یا تعداد زیادی مبل تک نفره را در فضا جاسازی نکنید.

اولین اینکه حتماً مبلمان شما باید با اندازه فضای شما تناسب داشته باشد و در ضمن قرار نیست کل فضای اتاق با مبلمان پر شود. در حالت استاندارد شما فقط دوسوم اتاق را مجاز هستید با مبلمان تزئین کنید.

اگر فضای شما کوچک است یا حتی وقتی دوست دارید یک جلوه زیبا بوجود آورید می‌توانید از کاناپه در فرم‌های مختلف، مبل‌های تک نفره یا صندلی‌های خاص به تعداد کم اما جذاب و شیک در فضا استفاده کنید.

مبلمان را می‌توانید به چند شیوه روی فرش چیدمان کنید پایه‌های مبل نزدیک لبه فرش باشد روی فرش قرار نگیرد یا می‌توانید فقط پایه‌های جلویی مبلمان را روی فرش قرار دهید و یا اینکه فرش آنقدر بزرگ باشد که مبلمان کاملاً روی آن قرار گیرد پایه عقبی 30تا 45 سانت با حاشیه فرش فاصله داشته باشد که شیک‌ترین حالت هم در دکوراسیون داخلی شیک همین است.

دکوراسیون شیک

  • آثار هنری در دکوراسیون داخلی شیک

آثار هنری مانند نقاشی یا شلف‌های دیواری برای چیدمان لوازم دکوری را در ارتفاع مناسب روی دیوار نصب کنید. بهترین ارتفاع با توجه به این که میانگین سطح چشم انسان 145سانتی متر می‌باشد، اینگونه است که دقیقاً وسط یک تابلوی نقاشی در ارتفاع 145 تا 152 سانتی متری زمین باشد.

نور عامل جذابیت و شیکی هر المان هنری است که شما در دکوراسیون استفاده می‌کنید. پس نور را روی اثر هنری یا هر المانی متمرکز کنید.