نکات طراحی دکوراسیون فروشگاه

طراحی دکوراسیون فروشگاه:

نکات طراحی دکوراسیون فروشگاه، مطمئن نیستید که از کجا شروع به چیدمان و طراحی دکوراسیون فروشگاه کنید؟

در اینجا به برخی از اصول اولیه می‌پردازیم که در زمینه­‌ی ایجاد فضای داخلی مشتری پسندی که سبب جذب هرچه بیشتر مشتریان به سمت فروشگاه شما شده، مشتریان را نسبت به جستجوی محصولات بیشتر سوق داده و سبب تبلیغ فروشگاه شما می­‌گردد، بسیار کارآمد خواهند بود.

مهم است که این حقیقت را در ذهن داشته باشید: از لحظه‌ای که یک نفر وارد فروشگاه شما می‌شود تا زمانیکه تصمیم می‌گیرد که فروشگاه شما را ترک کند، طراحی دکوراسیون فروشگاه به صورت هوشمند، تفاوت قابل‌ توجهی در رابطه با این که آیا خرید می‌کند یا دست خالی فروشگاه را ترک می­‌کند، وجود دارد. با ما همراه باشید تا اصول آن را مورد بررسی قرار دهیم.

نکات طراحی دکوراسیون فروشگاه

بخش ورودی در طراحی دکوراسیون فروشگاه

بخش ورودی فروشگاه که به عنوان “منطقه­‌ی برداشت فشار” نیز شناخته می‌شود، اولین فضایی است که مشتریان احتمالی هنگام ورود به فروشگاه وارد آن می‌­گردند.

بخش ورودی به طور معمول شامل پنج تا ۱۵ فوت مربع است البته به اندازه‌­ی کلی فروشگاه شما نیز بستگی دارد. همچنین بخش ورودی فضایی است که در آن مشتریان شما از دنیای بیرون فاصله گرفته و اولین تجربه را برای حضور در فروشگاه شما تجربه می‌کنند.

در این بخش، خریداران همچنین قضاوت انتقادی مشابه این دارند که فروشگاه شما چقدر ارزان یا گران‌قیمت است و چقدر نورپردازی، لوازم، نمایش و رنگ‌ها را در طراحی دکوراسیون فروشگاه هماهنگ به کار برده‌­اید.

زمانیکه مشتریان در بخش ورودی قرار گرفته و در حالت گذار هستند، احتمال بیشتری وجود دارد که از ادامه­‌ی مسیر منصرف شده و از فروشگاه خارج شوند.

طراحی فروشگاه

قانون: به سمت راست رفتن!

یک واقعیت شناخته ‌شده در فروشگاه­‌ها و مراکز خرید، این است که 90% مشتریان به طور ناخودآگاه پس از اینکه وارد فروشگاه شدند، از سمت راست شروع به دیدن فروشگاه می‌­کنند.

اولین دیواری که آن‌ها می‌بینند اغلب به عنوان “دیوار قدرت” یاد می‌شود که به عنوان یک وسیله­‌ی تأثیرگذار برای بالا بردن فروش کالاهای شما عمل می‌کند. بنابراین، دقت کنید که توجه ویژه‌ای به آنچه می‌خواهید به نمایش بگذارید و اینکه چطور آن را نمایش می‌دهید، داشته باشید.

شما باید مطمئن شوید که در طراحی دکوراسیون فروشگاه، توجه مشتری خود را با محصولات فصلی یا غیر فصلی، با سود بالا و یا برند، که در معرض نمایش می‌گذارید، جلب می­‌کنید. که در این زمینه نحوه­‌ی چیدمان نیز بسیار مؤثر واقع شده و نقش کلیدی دارد.

یک مسیر پیاده‌روی استراتژیک انتخاب کنید

به عنوان صاحب فروشگاه، استفاده از مبلمان، دیوار نمایش و ابزارهای دیگر برای ایجاد مسیری استراتژیک برای مشتریان کاربردی است. این کار بسته به اندازه و چیدمان کلی فروشگاه شما، بسیار متفاوت خواهد بود.

با این حال، شما می‌دانید که اکثر مشتریان به طور طبیعی به سمت راست گرایش پیدا می‌کنند، بنابراین کار بعدی شما این است: مطمئن شوید آن‌ها نیز همین مسیر را انتخاب می­‌کنند و به پیاده‌روی در  مسیر استراتژیک فروشگاه شما ادامه می‌دهند تا از تمامی محصولات فروشگاه دیدن کنند.

این کار نه تنها شانس تبدیل آن‌ها به خریدار را افزایش می‌دهد، بلکه یک مسیر با تفکر خوب می‌تواند راهی خوب برای کنترل استراتژیک جریان رفت و آمدی در فروشگاه شما باشد.

اکثر فروشگاه‌ها از یک مسیر دایره‌ای به سمت راست (یا خلاف جهت عقربه‌های ساعت) استفاده می‌کنند تا مشتریان بتوانند به قسمت انتهایی فروشگاه بروند و دوباره به قسمت جلویی فروشگاه بیایند.

طراحی دکوراسیون فروشگاه

نکاتی در مورد طراحی دکوراسیون فروشگاه

  • تعدادی سبد داشته باشید که برای خریداران به اندازه­‌ی کافی بزرگ باشد تا بتوانند کیف و یا وسایل شخصی خود را قرار دهند.
  • از دیوار پشت پیشخوان برای ایجاد نمایش‌های جالب و جذاب استفاده کنید.
  • با پرسیدن سؤال‌هایی مثل: برای پیدا کردن محصول مورد نظر خود نیاز به کمک دارید یا خیر، با مشتریان با احترام رفتار کنید.
  • با قرار دادن محصولات پر فروش در بخش پیشخوان، شانس خرید لحظه­‌ی آخری را افزایش دهید.

خلاصه­‌ی مطلب

طراحی دکوراسیون فروشگاه در زمینه­‌ی ایجاد فضای داخلی مؤثر است که مشتریان بیشتری را به فروشگاه شما جذب ‌کند، آن‌ها را به دنبال محصولات بیشتر و جذب مشتری برای شما سوق دهد.

در این مطلب به بیان راهکارهایی برای داشتن طراحی دکوراسیون فروشگاه به بهترین نحو ممکن پرداختیم. راهکارهایی مانند بخش ورودی یا همان منطقه­­‌ی برداشت فشار که باعث داخل آمدن مشتری و یا منصرف شدن از ورود به فروشگاه می­‌شود، استفاده از قانون به سمت راست رفتن مشتریان زمانیکه وارد فروشگاه می­‌شوند و نیز ایجاد یک مسیر استراتژیک برای ادامه­‌ی خرید مشتریان از جمله مواردی است که به تفصیل به بررسی آن‌ها پرداختیم.

در ادامه نیز نکاتی را برای بالا بردن خرید مشتریان ذکر کردیم. امیدواریم که این مطالب مورد استفاده‌­ی شما همراهان گرامی قرار گرفته باشد.