ایده‌های جذاب برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه:

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، در طول زمان دستخوش تغییرات بسیاری شده است، اکثریت آشپزخانه‌های امروزی دیوارجداکننده و حائل ندارند یا دارای دیوار اپن هستند.

کابینت‌های آشپزخانه هم، از نظر طرح، رنگ و بافت و کیفیت دچار تغییر شده‌اند و این شامل سایر تجهیزات آشپزخانه نیز می‌باشد.

به طورکلی هر چند آشپزخانه‌های امروزی دارای فضای بزرگ و دلباز و آن صمیمیت و صفای گذشته نیستند، اما هنوز هم می‌توان طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه را به شیوه‌های مختلف چیدمان کرد.

در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، کابینت علاوه بر اینکه عنصر ضروری و کاربردی در آشپزخانه است، سهم زیادی هم در زیبایی دکوراسیون دارد.

کابینت کلاسیک یکی از انواع محبوب کابینت برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه است این سبک کابینت از جنس چوب با درب‌های برجسته حکاکی شده می‌باشد. نمای سلطنتی با دستگیره‌های نقش و نگاردار، شیکی و جذابیتی منحصربه فردی به فضای آشپزخانه می‌بخشد.

از دیگر ویژگی‌های جذاب این سبک کابینت این است که علاوه بر جادار بودن، برخی درب‌های کابینت کلاسیک دارای شیشه هستند و حالت ویترینی دارند که می‌توان ظروف گران‌بها و تزئینی را درآن به نمایش گذاشت.

رنگ کابینت کلاسیک معمولاً سفید یا تنالیته‌های مختلف قهوه‌ای نظیر شیری، کاکائویی، قهوه‌ای روشن و تیره می‌باشد.

کابینت مدرن در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

کابینت مدرن در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

کابینت مدرن که این روزها بسیار مورد توجه است، نوعی از کابینت با الگوهای ساده منظم و متقارن می‌باشد. که درعین سادگی زیبایی منحصر به فردی دارد در طراحی کابینت مدرن بین قسمت‌های مختلف فاصله ایجاد نمی‌شود و زمانیکه درب کابینت بسته می‌شود تنها یک خط نازک که نشان مرز بین قفسه‌هاست دیده می‌شود.

سطح صاف و یکپارچه، تقارن، هماهنگی و مطابقت با تجهیزات و لوازم جانبی پیشرفته از مهمترین ویژگی‌های این سبک کابینت است که موجب شیکی و جذابیت طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه می‌باشد. درطراحی کابینت های مدرن از یک رنگ ثابت و یکدست استفاده می‌شود.

جزیره یا کانتر وسط آشپزخانه هماهنگ با سبک کابینت‌ها ساخته می‌شود و اما ابعاد و شکل ظاهری جزیره که تاثیر بسزایی هم در جذابیت و زیبایی دکوراسیون داخلی آشپزخانه دارد بسیار متفاوت می‌باشد و افراد براساس ذوق و سلیقه جزیره را طراحی و دیزاین می‌کنند.

برای جذابیت جزیره می‌توان آن را به فرم‌های بیضی، استوانه یا چند وجهی طراحی کرد، یا اینکه کانتر را به شکل دو طبقه برای صرف غذا طراحی نمود. چراغ‌های تزئینی آویز بالای کانتر را هم فراموش نکنید.