طراحی دکوراسیون بنفش

دکوراسیون بنفش:

دکوراسیون بنفش یکی از دکوراسیون­‌های خاص و زیباست. استفاده از طیف‌­های مختلف رنگ بنفش در طراحی دکوراسیون باعث ایجاد فضایی بسیار دلپذیر می‌­شود.

در زمان­‌های بسیار دور تولید رنگ بنفش با سختی بسیاری همراه بوده است. پیشینیان در آن زمان رنگ بنفش را از نوعی حلزون دریایی در یکی از شهرهای لبنان بدست می‌­آوردند، بنابراین با توجه به کمیاب بودن این رنگ، رنگ بنفش ارزشی معادل طلا داشته است و به رنگ سلطنتی معروف بوده است.

می‌­توان گفت به همین دلیل است که امروزه نیز رنگ بنفش به عنوان یک رنگ خاص در قسمت­‌های مختلف از جمله در طراحی دکوراسیون کاربرد دارد.

طراحی دکوراسیون بنفش برای افرادی که به این رنگ زیبا و متعادل علاقه­‌مند هستند، بسیار دلپذیر و مناسب است.

استفاده از دکوراسیون بنفش

استفاده از دکوراسیون بنفش

می­‌توان از دکوراسیون بنفش در قسمت­‌های مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال در اتاق خواب استفاده از رنگ بنفش بسیار مناسب است زیرا علاوه بر جنبه زیبایی که دارد به دلیل معتدل بودن این رنگ و ایجاد احساس آرامش در افراد، گزینه مناسبی برای اتاق خواب است.

برای استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون اتاق خواب می­‌توان یکی از دیوارها، به عنوان مثال دیوار پشت تخت خواب، را با رنگ بنفش تیره پوشاند.

برای پرده می‌­توان از یک رنگ بنفش ملایم با سایه و روشن استفاده کرد و روتختی را نیز با رنگ بنفش تهیه کرد. به این ترتیب با استفاده از رنگ بنفش می­‌توان دکوراسیون داخلی اتاق خواب را طراحی کرد.

در طراحی دکوراسیون سایر قسمت­‌های منزل نیز می‌­توان از رنگ بنفش استفاده کرد. به عنوان مثال اگر تصمیم دارید روی یکی از دیوارها از چراغ­‌های دیوار کوب استفاده نمایید، در صورتیکه دیوار را با رنگ بنفش بپوشانید تصویری بسیار زیبا و منحصر به فرد ایجاد خواهد شد.

هم­چنین استفاده از دکوراسیون بنفش برای مبلمان، پرده و سایر وسایل منزل نیز انتخاب مناسبی است و با توجه به این که رنگ بنفش هماهنگی خوبی با بسیاری از رنگ‌­ها دارد، استفاده از آن در طراحی دکوراسیون نسبتاً ساده است.